Monday, April 1, 2013

KEM KEPIMPINAN PELAJAR FASA I


Alhamdulillah, pujian ke atas Allah yang menjadikan kita hamba-hambanya yang sentiasa berada dalam keadaan untuk terus melakukan kebaikan. Mudah-mudahan kita tergolong dalam golongan hamba-hamba yang bersyukur.



Baru-baru ini, pada 28 Mac 2013 hingga 30 Mac 2013. Pihak Pengurusan Maahad dengan kerjasama Bekas Pelajar Maktab Mahmud Yan telah mengadakan Kem Kepimpinan Pelajar Fasa I. Sebanyak 8 orang ketua, 7 orang penolong serta 5 orang yang nampak berpotensi menjadi pemimpin telah menyertai kem ini di Kem D' Fityan.

(Ceramah Oleh Us. Nazmie ABD Ghani)

Tujuan program ini di adakan lebih kepada hendak memberanikan pimpinan untuk bercakap di hadapan. Di samping untuk melatih mereka dalam berdisiplin. Langkah-langkah ini diambil supaya pelajar ini mampu untuk membentuk sahabat-sahabat mereka. 


Kita mengharapkan hasil yang baik dari program ini. Mudah-mudahan Allah memudahkan segala urusan kita. Mudahan juga Allah menjadikan mereka pimpinan yang mampu memegang tangan bersama menuju jalan diredhai Allah.


Terima kasih diucapakan kepada Bekas-bekas pelajar Maahad Yan di atas kesudian untuk kendalikan program ini. Biarpun kalian bukanlah warga fityan. Tetapi, ukhuwah islamiah telah menyatukan kita. Terima kasih juga guru-guru yang terlibat menjayakan kem kali ini. Terima kasih ini dipanjangkan kepada Ustaz Nazmie yang sudi kendalikan slot di saat akhir. Kita mengharapkan natijah yang baik.... Insyallah.

No comments:

Post a Comment