Thursday, December 28, 2017

IHTIFAL AIDUL ILMI 2017


Telah berlangsung Ihtifal Aidul Ilmi 2017 Maahad Tahfiz Al Fityan yang berjaya meraikan 4 orang pelajar tahun akhir yang telah berjaya menamatkan hafalan 30 juzu Al Quran. Majlis tersebut turut meraikan pelajar - pelajar yang cemerlang dari segi akademik, akhlak serta sumbangan tenaga kepada Al Fityan.
.
Pelajar Nik Firdaus bin Hj Omar, Muhammad Isyraf bin Ahmad Salleh, Muhammad Adli bin Badron Hisyam dan Muhammad Izzat Hakimin bin Jamuder telah berjaya menamatkan hafalan 30 juzu selama 4 tahun pengajian di Al Fityan. Berkat usaha dan kesungguhan serta doa ibu bapa mereka telah berjaya menjadi ikon pelajar-pelajar lain dalam menempuh pengajian bagi tahun 2018.
.
Majlis dirasmikan oleh Yang Berbahagia Al Fadil Ustaz Hj Salim bin Mahmood, Ketua Pemuda PAS DPPNK. Turut hadir Al Fadil Ustaz Fikri bin Ishak Pengarah Jabatan Pendidikan DPPNK serta Ustaz Aizat bin Zakaria Pengerusi Lembaga Tadbir Maahad Tahfiz Al Fityan.
Penyampaian anugerah-anugerah khas turut ditabalkan antaranya Anugerah Huffaz Harapan, Anugerah Bakti Huffaz dan beberapa anugerah lagi.
.
Acara kemuncak pada majlis ini pada penyampaian Sijil Khatam Hafazan 30 Juzu. Majlis sedikit menyentuh emosi apabila ibubapa kepada pelajar yang khatam turut diraikan ketika penyampaian sijil berlangsung.
.
Pihak Maahad Tahfiz Al Fityan mengucapkan jutaan TAHNIAH serta penghargaan kepada pelajar-pelajar yang menerima sijil dan anugerah pada majlis ini serta mengharapkan dengan kejayaan kali ini sebagai permulaan bagi menjalani kehidupan sebagai penuntut ilmu.
































No comments:

Post a Comment